Budowa lub remont domu czy mieszkania przebiegły sprawnie? Jesteś zadowolony z mebli? Pomogło Ci biuro projektów? W takim razie skomentuj usługę lub ofertę i podziel się nią z innymi użytkownikami. Dzięki temu pomożesz innym podjąć właściwą decyzję. Dodaj komentarz w celu rozwinięcia naszego katalogu firm. Skorzystaj z usług budowlanych czy architektonicznych, które oferują firmy działające na terenie całej Polski. Sprawdź ich ofertę i skorzystaj z usług.
Rodzaje kotew mostowych
Kotwy mostowe to rodzaj mocowania kap chodnikowych na obiektach mostowych do części konstrukcyjnej ustroju nośnego. Z uwagi na ogromne siły działające na takie łączenie, system mocowania musi być dobrany odpowiednio. Na rynku spotyka się rozwiązania mocowania punktowego oraz talerzowego. W niniejszym artykule przedstawiamy charakterystykę każdego z tych rodzajów mocowania.
Kotwy mostowe systemowe
Ich stosowanie zostało wymuszone przez konieczność skutecznego łączenia głównej części konstrukcyjnej z innymi betonowymi elementami, zapewniające dostateczny poziom
zabezpieczenia hydroizolacyjnego.
Zapytaliśmy specjalistę z firmy KMS o to, jakie są zalety stosowania tego rodzaju łączenia? Dowiedzieliśmy się, że jednym z najważniejszych argumentów jest minimalizacja czasu potrzebnego na połączenie dwóch elementów konstrukcyjnych. Jest to ważne dla realizatora inwestycji, ponieważ pomaga obniżyć koszty robocizny. Ważną zaletą jest również brak konieczności wcześniejszego osadzania dolnych części kotew w płycie pomostu. Odpowiednie zabezpieczenie hydroizolacyjne poprzez element uszczelnienia wykonany z tworzywa Moplen, zapewnia pełną szczelność, a co za tym idzie, nie musimy obawiać się sytuacji, że gdzieś pojawią się przecieki wody i tym samym będzie występować korozja elementów żelbetowych ustroju.
Konstrukcja kotwy mostowej składa się z:
· gwintowanego pręta stalowego o odpowiednim rodzaju zabezpieczenia przed korozją,
· elementu złącznego – podkładka i nakrętka,
· dwuskładnikowej żywicy na bazie epoksydowej,
· specjalnej blachy kotwiącej wykonanej ze stali S235,
· dodatkowych komponentów uszczelniających wykonane z tworzywa sztucznego, którą nakłada się na gwintowane pręty.
Inne rodzaje kotew
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, innymi systemami mocowań są
kotwy talerzowe. Konstrukcja takiej kotwy jest dosyć prosta – w betonie zatapiany jest dolne element kotwy mający dospawane pętle z prętów zbrojeniowych, do których przyspawana jest tuleja z gwintem wewnętrznym. Po zabetonowaniu ustroju nośnego
montuje się drugi element kotwy, a całość łączona jest za pomocą śruby.
Jeżeli zależy nam na zaoszczędzeniu czasu oraz pieniądze, to warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Kotwy systemowe KMS to gwarancja doskonałego i trwałego łączenia na lata.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana